Suomalainen Kirjakauppa

Suomalainen Kirjakauppa

2.5 64 5 1
  • Nopeat 2-5 päivän toimitukset
  • Monipuoliset toimitustavat: Posti ja nouto
  • Ilmainen toimitus myymälään
  • Ilmainen toimitus kanta-asiakkaille postiin (liittyminen ilmaista)
  • Kattavat maksutavat: luottokortit, verkkopankit sekä osamaksu ja lasku Klarnan kautta tai Suomalaisen Kirjakaupan kanta-asiakasluotolla

    Suomalainen kirjakauppa on Suomen suurin kirjakauppaketju, jolla on 57 myymälää 42 paikkakunnalla Suomessa Helsingistä Rovaniemelle ja kolme Readers’pokkarimyymälää Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Suomalainen.com on Suomalaisen kirjakaupan verkkokauppa, josta voit tilata yli 100.000 suomalaisen ja 10 miljoonan ulkomaisen kirjan lisäksi äänikirjoja, e-kirjoja, toimistotarvikkeita, kalentereita ja askartelutarvikkeita. Suomalainen kirjakauppa on perustettu jo vuonna 1912, Suomen suurimmaksi kirjakauppaketjuksi se kasvoi 1990-luvulla ja verkkokauppakin perustettiin jo vuonna 1999.

    Suomalainen Kirjakauppa palvelee maan kattavasti sekä kuluttaja- että yritysasiakkaita 58 myymälässä 42 paikkakunnalla Rovaniemeltä Helsinkiin sekä verkkokauppa Suomalainen.comissa. Suomalaisella Kirjakaupalla on myös kaksi pokkarimyymälää, jotka sijaitsevat Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

    Suomalainen kirjakauppa onkin kirjojen nettikaupan uranuurtajia maassamme, ja sen näkee jo käyttäjäystävällisistä sivuista. Jos ei ole varma mitä tai keille kirjoja hakee, voi hyviä ideoita saada helposti Top-listojen tai uutuuksien alta. Bestsellerit kelpaavat hyvin useimmille kirjatoukille. Jos taas tiedät jo, että haluat ostaa kirjan lahjaksi omalla tai sukulaisen lapselle, niin oma linkkinsä löytyy paitsi lastenkirjoihin, myös tuon kirjallisuudenalan uutuuksiin. Jos taas etsit runokirjaa, pääset katsomaan tätä valikoimaan Suomalaisessa kirjakaupassa helposti yhden linkin takaa.

    Suomalainen kirjakauppa palvelee paitsi suurta lukevaa yleisöä, myös erityisryhmiä. Esimerkiksi opiskelijoille Suomalainen.com tarjoaa kaikki tarpeelliset sanakirjat, opiskelutarvikkeet, laskimet ja kirjat. Valikoimasta löytyy kaikkea lukiolaisesta ja ammattikoululaisesta korkeakouluopiskelijoille. Myös käytettyjä kirjoja on saatavilla. Voit myös myydä ostamasi tuotteet takaisin Suomalaiseen kirjakauppaan, kun et enää tarvitse oppikirjojasi: tämä on monille opintotuella sinnitteleville varmasti tervetullut palvelu. Rekisteröitynyt asiakas voi tehdä myös massatilauksia haluamilleen tuotteille.

    Yrittäjille ja yrityksille löytyy Suomalainen.com-verkkokaupasta laaja valikoima erilaista tarpeellista tavaraa. Vaikka paperittomasta toimistosta on puhuttu jo jonkin aikaa, vaatii edelleen ainakin antamaan kuitin. Niinpä Suomalainen.com tarjoaa paitsi kuittivihkoja, myös tulostuspaperia ja muita yritystoiminnassa välttämättömiä tavaroita. Monet haluavat edelleen käyttää myös muistikirjoja ja paperikalentereita: näitäkin löytyy Suomalaisen kirjakaupan valikoimista runsaasti, sekä koti- että yrityskäyttöön.

    Suomalainen.com myy myös erilaisia ja erisuuruisia lahjakortteja, jotka käyvät maksuvälineinä sekä myymälöissä että verkkokaupoissa. Nämä ovat hyvä ratkaisu silloin, kun yllä mainituista verkkokaupan hakutoiminnoista huolimatta ei sopivaa lahjaa tahdo löytyä. Kortti voidaan toimittaa halutun teeman mukaisilla terveisillä suoraan haluttuun osoitteeseen. Kortti on voimassa 2 vuotta latauksesta. Ladattuun korttiin voi ladata lisää arvoa myymälöissä. Ladattua lahjakorttia ei voi palauttaa.

    Asiakas voi rekisteröityä Suomalaisen kirjakaupan verkkokaupan asiakkaaksi voidakseen tilata kirjoja ja muita tuotteita. Ladattavia tuotteita, kuten e-kirjoja ja mp3-kirjoja, tilatakseen asiakkaan on aina rekisteröidyttävä. Verkkokaupassa voi myös rekisteröityä Suomalaisen kirjakaupan kanta-asiakkaaksi, jolloin saa heti käyttöönsä edullisemmat kanta-asiakashinnat verkkokaupassa ja alkaa kerätä kanta-asiakasbonuksiin oikeuttavia ostoja.

    Kirjojen ja muiden tuotteiden tilaaminen Suomalaisen kirjakaupan verkkokaupasta on helppoa ja nopeaa. Valitset haluamasi tuotteet ja lisäät ne ostoskoriin. Ostoskori-kuvaketta klikkaamalla voit tarkastella ostoskorisi sisältöä, muuttaa tilausmääriä tai poistaa tuotteita. Lopuksi voit vielä tarkistaa ostoskorisi sisällön ja jatkaa kassalle. Täytä sitten tilaajan tiedot ja hyväksy tilaus. Siirry maksamaan tilaus käyttäen valitsemaasi maksutapaa. Voit maksaa tilauksesi suomalaisten pankkien verkkopankeissa, Visa, Eurocard tai Mastercard luottokorteilla sekä Visa Electronilla ja debit -korteilla. Suomalaisen kirjakaupan verkkokauppatilauksen voit maksaa myös Klarna laskulla tai Klarna tilillä. Klarna laskulla saat aina 14 päivää korotonta maksuaikaa ja voit tutustua tilaamiisi tuotteisiin ennen niiden maksamista. Klarna laskun laskutuslisä on 3,95 €. Tarkemmat tiedot eri maksutavoista löytyy verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdoista.

    Voit valita myös useammasta toimitustavasta Voit noutaa tilauksesi Suomalaisen kirjakaupan myymälästä - aina ilman lisäveloitusta.  Toimitus postitse joko postin noutopisteeseen tai kotiin on kanta-asiakkaille ilmaista, muut asiakkaat maksavat postin toimituskulut, alkaen 2,70 €.

    Lyhyesti

    • Suomalaisen kirjakaupan verkkokauppa tarjoaa kirjoja ja muita tuotteita monille eri asiakasryhmille.
    • Suomalaisen verkkokaupan toimitusaika on keskimäärin 2 – 5 arkipäivää, tilaustuotteilla 1 – 2 viikkoa.
    • Nettikaupan tilauksen voi noutaa Suomalaisen kirjakaupan myymälästä tai postista.
    • Hyväksyttäviä maksutapoja ovat verkkopankit, maksu- ja luottokortit sekä Klarna lasku ja tili.
    • Myymälästä nouto on maksuton sekä kanta-asiakkaille toimitetaan ostokset postitse myös ilman toimituskuluja, muille asiakkaille toimitukset maksavat alkaen 2,70 €.

    Arvostelut, kommentit ja kokemukset

    Tämä on jo toinen vuosi peräkkäin kun erehdyin luottamaan Suomalaisen Kirjakaupan verkkokauppaan. Vuonna 2020 katosi Aarikan enkeli teille tietymättömille ja myymälänhoitaja sitten etsi minulle jostain samanlaisen. Tänä vuonna tilasin ysätävälleni lahjaksi kirjan, jonka piti olla noudettavissa 13.12.2021-17.12.2021, mutta eipä ole vielä tänään 21.12. mitään tietoa siitä tuleeko kirja vai ei. Kirjakaupan henkilökunta joutuu toistelemaan itseään ja pyytelemään anteeksi kun joululahjat jää antamatta. Suomalaisen kirjakaupan verkkokauppa on ylimileinen toimija, joka toimii juuri kuten monopoliasemassa oleva kauppa toimii: mitä väliä ehtiikö tuote ajoissa perille! Surullista, että ei ole enää muita kirjakauppoja (paitsi verkossa Adlibris ja Akateeminen). Sanoin äsken soittaessani taas paikalliseen Suomalaiseen, että tämä on viimeinen kerta kun käytän heidän verkkokauppansa palveluita. Yrityksemmekin tilaa toimistotarvikkeet muualta. Ette voi syyttää koronaa kaikesta ja joulun kiireajatkin tunnette jo varmasti!
    Suomalaisen verkkokaupassa on jotakin pahasti vialla. Tein (ja maksoin) tilauksen 3.3.2021. Heti sen jälkeen huomasin, että olisin saanut saman kirjan toisesta verkkokaupasta selvästi halvemmalla, joten laitoin saman tien peruutuksen s-postitse Suomalaisen asiakaspalveluun. Tätä ennen tarkistin toimitusehdoista, että tilauksen voi peruuttaa, jos se ei ole edennyt vielä keräilyvaiheeseen. Sain s-postitse automaattivastauksia, että asiakaspalvelu on ruuhkautunut. Noin viikkoa myöhemmin sain s-postitse tiedon, että tilaukseni on lähetetty. Laitoin jälleen s-postia asiakaspalveluun, että olen peruuttanut tilauksen, älkää lähettäkö mitään, jos lähetätte niin palautan lähetyksen avaamatta. Nyt paketti odottaa noutoa lähipostissani, käyn palauttamassa sen tänään. En ole saanut vielä yhtäkään "oikeaa" viestiä Suomalaisen asiakaspalvelusta, vain automaattiviestejä, joissa kerrotaan ruuhkautuneesta asiakaspalvelusta. Tilaamani kirja on kallis oppikirja, hinta lähes 80 euroa. Saa nähdä, milloin saan rahani takaisin. :-( Odotan vielä muutaman päivän ja sitten otan yhteyttä kuluttajaviranomaisiin.
    4.1.21 tehtiin tilaus verkkokaupassa ja maksettiin tuote. 25.1.21 tuli ilmoitus noudettavissa olevasta lähetyksestä. Haimme paketin, josta paljastui aivan väärä kirja, mukana olleessa lähetteessä oli tilatun kirjan tiedot. Käsittämättömän huonoa asiakaspalvelua.
    Voi, kun olisin lukenut nämä kommentit ennenkuin tilasin verkkokaupasta palapelimaton. 3.1. (neljä viikkoa sitten) tein tilauksen, jonka maksoin heti tilatessa. Tilausvahvistus tuli nopeasti, mutta sen jälkeen ei mitään. Laitoin asiasta sähköpostia asiakaspalveluun, mutta sieltä tuli vaan automaattinen vastaus: asiakaspalvelumme on ruuhkautunut jne. Enpä kyllä tilaa Suomalaisesta kirjakaupasta enää mitään.
    Kenellä verkkokaupalla on varaa kertoa tuoteiden olevan heti saatavilla ja todellisuudessa lähettää tuote tuoteen perään jälkitoimituksena. Kaikkia tuotteita ei pysty toimittamaan, eikä tästäkään ilmoita asiakkaalle. Toinen tilaus menossa ja sama kuvio. Ei kolmatta kertaa. Ikävä, että Suomalainen ryssii aspan.
    Tilasin Suomalaisen Kirjakaupan verkkosivuilta tuotteen joululahjaksi 3.12. Sitten 8.12. sain seurantakoodin lähetykselle ja oletin kaiken olevan kunnossa. Kului yli viikko lähetystunnuksen vastaanottamisesta, ja seurannassa luki edelleen "lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan". Tässä kohtaa päätin ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja varmistaa, että onhan tilaus varmasti postitettu ja ehtiikö se jouluksi. Asiakaspalvelu ei koskaan vastannut viestiini, ja nyt 20 päivää lähetysseurannan vastaanottamisen jälkeen lähetyksen tila on edelleen "lähetys ei ole vielä saapunut Postille". Postilta asiaa on turha kysyä, kun eivät ole edes saaneet lähetystä kuljetettavaksi. Kuvittelin olevani hyvissä ajoin liikkeellä. Ymmärrän toki joulun ajan kiireet verkkokaupoilla, mutta yhdelläkään toisella kotimaisella verkkokaupalla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia tuotteiden lähettämisessä jouluksi. Olen lukenut, että muilla on ollut samanlaisia ongelmia ja jopa sellaisina aikoina, joilloin ei tilausruuhkaa pitäisi olla. Mielestäni tämä on todella välinpitämätöntä asiakaspalvelua. Suomalaisen Kirjakaupan liikkeissä on aina ollut hyvä palvelu, mutta verkkokaupasta en tule enää koskaan ostamaan mitään tämän jälkeen.
    Olisi tosiaan pitänyt lukea nämä kommentit ennen joululahjatilausta. Jos luvataan lähettää 2-4 arkipäivän sisällä, niin luulisi että joulukuun alussa tehty tilaus ehtii jouluksi perille, mutta ei ole 16. päivään mennessä lähetetty, eikä kyselyihin vastata. "Vastaamme pian, ethän laita asiasta useampaa viestiä!" En laita kun ei niihinkään vastausta taitaisi tulla!
    Ostin lukion oppikirjan yliopiston pääsykokeita varten. Kysyn kirjan valinnassa apua myyjältäja hän neuvoi minua kirjan ostamisessa. Myöhemmin kuitenkin osoittautui, että ostamani kirja ei ollutkaan oikea, ja siksi päätin, että palautan kirjan. En kuitenkaan pystynyt palauttamaan kirjaa liikkeeseen, koska myyjä väitti, että kirja ei ole enään myynti kunnossa, koska siinä on "naarmuja". Nämä "naarmut" olivat kuitenkin jo kirjassa ennen kuin ostin sen, eikä palautuksen hylkäämiselle ollut mitään syytä. Myyjä myös käyttäytyi epäystävällisesti reklemaatio prosessin aikana. Kusetusta koko paikka, kannattaa mieluummin asioida kilpailevien yritysten liikkeissä niin ainakin aion itse tehdä.
    Nettikauppa on surkea. Kuukausi tilauksen jälkeen ilmoitetaan ettei tilattua kirjaa olekaan saatavilla.
    Verkkokauppa on surkea. Yli kuukausi menee eikä mitään kuulu, sitten ilmoitetaan että tilattu kirja onkin loppu. Sähköposteihin vastataan pitkällä viiveellä tai ei ollenkaan.
    Tyly ja välinpitämätön asiakaspalvelu. Eivät toimita tuotteitaan, eivätkä ilmoita viivästyksistä. Heillä asiakas ei ole oikeassa, mutta rahat kelpaa.
    Olisi tosiaan pitänyt lukea nämä kommentit ensin. Tilasin äitienpäivälahjaksi kirjan, liikumisrajoitusten aikaan kätevästi suoraan saajalle toimitettuna. Mainoksissa luvattiin että kun tilaat 5.5 mennessä niin ehtii äitienpäiväksi perille. Nyt äitienpäivän jälkeisenä perjantaina sain ilmoituksen että kirja on KERÄTTY ja ODOTTAA kuljetusta. Ja äitini odottaa edelleen äitienpäivälahjaa...
    Olin Hgin Aleksin myymälässä 4.11 ostamassa akvarellipaperia. Heti kun tulin yläkertaan myyjä kyseli mitä etsin. Paperia ei löytynyt vaan pyydettiin kyselemään alakerran eräältä myyjältä ja hän selvitti asian. Juuri nyt paperia ei ollut. Tosi hyvää palvelua. Kiitos siitä.
    Tilasimme verkkokaupasta 3 postitusputkea, joiden toimitusaika oli sivuilla 1-3 päivää. 2 viikkoa myöhemmin lähetimme ensimmäisen kyselyn,missä tilaus viipyy. Siitä viikkoa myöhemmin vastattiin,että 2 on lähetetty myymälään ja kolmannen toimitusta odotetaan. Nyt kuukausi tilauksesta noudimme YHDEN postitusputken, 2 on vieläkin saamatta. Harmi,että emme lukeneet arvosteluja ennen tilausta. Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen tilaus,jonka tulemme tekemään. Huonoin verkkokauppa,josta olemme koskaan ostaneet.
    Kannattaa välttää verkkokauppaa. Tilasin yhden kirjan toimitusaika 1-2 päivää. Seuraavana päivänä kuittaus lähetyksestä ja seurantakoodi. Vielä viikon päästä lähetysten seurannan mukaan \"lähetys ei ole saapunut postille\". Asiakaspalvelu ei vastaa sähköpostilla eikä puhelimella ja Facebookista vastataan vain että kysy asiakaspalvelusta sähköpostilla tai puhelimitse.
    Myyjät tokikaan, eivät voi vaikuttaa toimitsijoiden hitauteen, vika on ahneus päällystössä. Tulosta on saatava ja käppyrät taivaissa, mutta onneksi on tullut runsaasti valinnanvaraa. Ehkäpä kilpailu saa miettimään uudelleen, kannattaako kusettaa asiakkaita ja pitää lupauksesta kiinni niin toimitusajoissa kuin saatavuudessa.
    Älkää tilatko Suomalaisen nettikaupasta mitään. Ensinnäkin sivuilla lukee, että käyttävät Klarnaa. Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa vaan rahastuksen hoitaa Digital River, jolta on mahdotonta saada rahojaan takaisin. Toimitusajat ovat myös täysin virheellistä tietoa. Yksikään tilaus ei tule 1-2 arkipäivässä, vaikka niin luvataan. Tuosta syystä moni menee ja tilaa vaikka toimituksia saa sitten odotella viikkotolkulla. Myymälöissä pidetään tavaraa, mutta nettiasiakkailta otetaan samanaikaisesti rahat, mutta toimituksia ei toimiteta kohtuu ajassa.
    Minä olen tilannut myymälästä monen monituiset kerrat kirjoja ja aina on tullut nopsaan, parhaimmillaan jopa seuraavana päivänä. Myyjät ovat todella asiantuntevia ja avuliaita ja hymyä löytyy!
    Tilasin lukiokirjoja jakson alussa, maksimissaan markkinoitiin parin viikon toimitusaikaa. Isoin osa luvattiin toimittaa 7 päivän sisällä. Kuitenkin joitakin kirjoja toimitetaan yli kuukauden jo reilusti, varmaan 5-6 viikkoa. Mikään kirja ei tullut luvatun ajan sisällä. Olisin ymmärtänyt, jos tulee iso paketti kaikilla kirjoilla koko tilauksen korkeimman toimitusajan sisällä, mutta ei. Sieltä tulee kirja - pari kerrallaan. Ei tälläin ole yksinkertaisesti mahdollista oppia eikä lukiolaisella ole aina 6 viikkoa etukäteen rahoja että voisi tilata siitä vaan kirjoja kun toimitukseen menee 3 x enemmän aikaa kuin luvataan. Jouduin tilaamaan Jameralta samat kirjat kun sieltä ainakin lähetetään ne. Kolmessa päivässä tuli kirjat ja pystyn opiskelemaan. Suomalainen kirjakauppa saa ylimääräiset kirjat takaisin, toivottavasti rahojen palautus ei kestä 6 viikkoa...
    Tilasin kirjan kuusi viikkoa sitten ei ole vieläkään tullut vaikka sanottiin että tulee 7-14 päivässä
    Verkosta ei kannata tilata, itse tilasin kuusi kirjaa syyskuun alussa ja viimeiset neljä sain nyt sitten lokakuun puolivälissä eli 1,5kk niiden tilaamisesta vaikka sivuilla luvattiin toimitusajaksi 7-14 päivää, tuossa ajassa minulle saapui yksi kirja. Seuraavat 5 kirjaa luvattiin kahdessa viikossa, jossa saapui 1 kirja. Tämän jälkeen ei kuulunut heidän puolestaan mitään joten kyselin itse, mitään siellä ei tiedetty, eikä mitään muuta voitu tehdä kun kysellä varastolta. Lopulta jotain alkoi tapahtua kun otin suoraan yhteyttä myyni- ja markkinointijohtajaan, tämän jälkeen kirjat saapuivat sitten seuraaana maanantaina. Nistä tuli sitten puhelinsoitto, jossa vain todettiin että heidän oma systeemi oli ollut sekaisin ja kirjat olleet kyllä varastolla mutta eivät lähteneet minulle. Ihme touhua, en tilaa enää ikinä mitään, enkä käytä muutenkaan, koska jos palvelu ja toimintavalmiudet ovat tuota luokkaa eivät he selkeästi minua asiakkaakseen myöskään halua. Ja ei mitään hyvitystä ei tarjottu enkä saanut.
    Kiitos Hyvinkään Suomalaiselle kirjakaupalla. Uuden opetussuunnitelman lukion kirjahankinnoissa jokaiselle jaksolle ei tulisi mitään ilman teidän hienoa asiakaslähtöistä ja ammattitaitoista palvelua. Kiitos!
    Verkkokaupalla laaja valikoima, mutta mitä iloa siitä on jos eivät sieltä tilatut kirjat koskaan tule perille? Kerran tilasin yhden lukion ruotsin oppikirjan, kuvitellen että kyllähän niitä sentään niillä jossain varastossa on, joten tuskin kestää kauan tulla. Mutta mitä, kesti kokonainen kuukausi ennen kuin se vihdoin ja viimein ilmestyi postilaatikkoon. Olin jo ehtinyt ostaa kirjan muualta, koska vaikea koulua on käydä ilman kirjaa. Nyt on toinen kirja taas tilauksessa (ei omasta tahdostani, en olisi itse ikinä valinnut suomalaista uudestaan) ja kohta kaksi viikkoa takana eikä minkäänlaista tietoa siitä, että he edes yrittäisivät saada sitä minulle. Sivuilla lukee että \"maksu hyväksytty\" mutta ei mitään muuta. Kyllä näkee mikä on heille tärkeää! Ensin viedään rahat, kirja lähetetään perässä sitten kun jaksaa ja ehtii.
    Älkää tilatko!! Tilattiin 9 kirjaa ja kaikki näytti olevan ok. Saatiin 2 kpl. Saatiin 1kpl. Sitten tuli viikon päästä ilmoitus, että 4 kirjaa myöhästyy viikon. Sitten tuli ilmoitus, että 2 kirjaa myöhästyy. Sitten tuli ilmoitus, että neljää ensin myöhässä tulevaksi ilmoitettua ei tulekaan. Tässä vaiheessa oli kulunut yli 2 viikkoa. Annoin palautetta. Cooli vastaus, että näin ne meillä menee. Huh. Emme tilaa koskaan enään Suomalaisesta.
    Liian kiihkeästi on myyjät asiakkaan kimpussa. Aika myyntisuuntainen asiakaspalvelu. Eikö kauppa käy?
    Kirjaa ei ollut vaikka piti olla, ei myös osattu sanoa muuta että toimitus pitkistyy. asiakaspalvelu ei vastaa viikkoon viesteihin. surkeaa toimintaa näin isolta firmalta
    Tykkään, joskin nettikaupasta en osaa sanoa, koska sieltä en ole tilannut. Samoin tuotteiden palauttamiseen en myöskään mitään sano, sillä sitä en ole joutunut vielä tekemään. Ainoa syy miksi käyn siellä kerran pari vuodessa (enkä silloinkaan mitään osta. Satunnaisesti jonkun lehden tai koulutarvikkeita) on se, että siellä on törkeän kallista! muuten olisin ostanut noita maailman paras hevonen kirjoja jopa kaksi kappaletta, mutta nehän maksavat melkein kolmekymppiä! Että että.. jää sekin luultavasti ostamatta tai sitten tilaan jostain muualta senkin..
    Törkeän kallis. Tuotteen saa palauttaa tarkoittaakin , että tuotteen saa vaihtaa lahjakortiin.rahojaan ei siis takaisin saa. Palvelu usein todella hidasta ja tylyä.

    Kokemuksia? Lisää kommentti

    Kirjoita numeroina kaksisataa neljäkymmentä kolme?


    Siirry alkuun